VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jako "VOP“) společnosti AGRIMEX upravují v souladu
s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi AGRIMEXEM jako prodávajícím a kupujícím, kterým je právnická osoba nebo fyzická osoba, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti.
2. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
3. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze
v českém jazyce.
4. Tyto VOP jsou veřejně přístupné na webové adrese prodávajícího www.agrimex.cz. Kupující odesláním objednávky zboží či služeb potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi výslovně souhlasí,
a to ve znění platném a účinném v den odeslání objednávky.
5. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
6. Obchodní podmínky kupujícího odlišné od těchto VOP jsou platné jen tehdy a v té části, v jaké je AGRIMEX písemnou formou výslovně potvrdí.
7. Veškeré změny či doplnění těchto VOP ze strany AGRIMEX se stanou součástí smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím, pokud kupující tyto změny akceptuje, nebo do jednoho měsíce po seznámení se s nimi proti nim nic písemně nenamítá.
8. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva
na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
9. Kupující bere na vědomí, že výrobky dle charakteristiky a bližší specifikace výrobce jsou určeny výhradně do rukou profesionálů, nejsou určeny pro spotřebitelské použití, ale pouze
pro průmyslové a profesionální aplikace.
II. KUPNÍ SMLOUVA
1. Prodávajícím je společnost AGRIMEX, spol. s r.o., se sídlem Kojetice 160, 675 23 Kojetice na Moravě,
IČ: 18127495, DIČ: CZ18127495, společnost zapsaná v OR vedeném KS Brno oddíl C, vložka č. 1586, zabývající
se prodejem především teplonosných kapalin, chemických směsí pro automobily a služeb s tím spojených.
2. Kupujícím je podnikatel, kterým se rozumí:
- osoba zapsaná v obchodním rejstříku (především obchodní společnosti)
- osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník zapsaný v živnostenském rejstříku)
- osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů
(sem patří např. svobodná povolání)
- osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.
3. Individuální smlouva prodávajícího s kupujícím je nadřazena těmto VOP.
4. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem, tj. potvrzením objednávky.
5. Objednávat je možno poštou, faxem, e-mailem, osobně nebo telefonicky. Objednávka musí obsahovat:
a) jméno či firmu, fakturační adresu, IČ, DIČ, kontakt (osobu, telefon, fax, e-mail)
b) kód objednávaného zboží dle ceníku, případně přesný název
c) množství objednávaného zboží a objem jednotlivého balení
d) adresu místa dodání (pokud není uvedena, bude zboží dodáno na fakturační adresu)
e) způsob platby
f) způsob dopravy (u vlastní nebo smluvní přepravy musí být u hořlavin splněny podmínky ADR
pro přepravu nebezpečného zboží)
g) určené osoby k převzetí zboží (nebude-li uvedeno, je k převzetí oprávněn kterýkoli zaměstnanec).
III. PŘEPRAVA ZBOŽÍ, JEHO DODÁNÍ A PŘEVZETÍ
1. V případě celkové kupní ceny vyšší než 5.000,-Kč bez DPH pro území kraje Vysočina a vyšší než 12.000,-Kč bez DPH pro ostatní území ČR, sjednané v rámci jedné objednávky jednoho kupujícího při jednorázovém objednání a dodání zboží, hradí dopravu zboží do místa plnění prodávající. V ostatních případech bude předem smluvená a odsouhlasená cena dopravy hrazena kupujícím.
2. Obvyklá doba dodání zboží je do 7 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky prodávajícím. Tento termín dodání platí pouze pro sortiment uvedený v ceníku platném pro území České republiky, s nímž byl kupující seznámen.
3. Pro objednávku zboží s celkovou kupní cenou vyšší než 200 000,- Kč a/nebo v případě dodání zboží
do členských států EU i mimo EU a/nebo při zvláštních požadavcích kupujícího, je termín a cena dodání zboží předmětem dohody smluvních stran a je součástí vzájemně potvrzené objednávky, resp. uzavřené kupní smlouvy.
4. V případě, že kupující požaduje kratší lhůtu dodání než obvyklých 7 pracovních dnů ode dne potvrzení objednávky, jak uvedeno výše, dopravu zboží obstará prodávající na náklady kupujícího přepravní společností.
Cena dopravy bude oznámena kupujícímu předem.
5. Prodávající upozorňuje kupujícího, že v případě přepravy zboží vlastními prostředky nebo jiným dopravcem je
u vybraných položek zboží nutná přeprava za podmínek Evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR).
6. Místem plnění smlouvy je:
- při dodávce vozidly prodávajícího sídlo nebo provozovna kupujícího
- při vlastním odvozu kupujícím sklad kupujícího
- jiné místo, které musí být dohodnuto při potvrzování objednávky, resp. uzavření kupní smlouvy
7. Objednané zboží je prodávajícími dodáno okamžikem jeho převzetí kupujícím v místě plnění.
8. Kupující je povinen při převzetí zboží překontrolovat spolu s řidičem prodávajícího nebo dopravcem stav zásilky (počet, mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky) podle přiloženého přepravního či dodacího listu.
9. Prodávající předá kupujícímu ke zboží potřebné doklady, tj. zejména dodací list, fakturu – daňový doklad,
při první dodávce konkrétního zboží dále bezpečnostní list a prohlášení o splnění podmínek uvedení obalu na trh. Na výslovnou žádost kupujícího vydá prodávající prohlášení o shodě.
10. S výjimkou dodacího listu a faktury mohou být ostatní dokumenty související s dodaným zbožím poskytnuty kupujícímu jak v písemné, tak i v elektronické podobě, včetně odkazu na příslušné webové stránky prodávajícího, kde jsou příslušné dokumenty ke stažení (agrimex@agrimex.cz, www.agrimex.cz ).
IV. OBALY
1. Prodávající prodává zboží pouze v uceleném skupinovém balení, tj. v kartonech, LDPE folii, paletách, sudech a kontejnerech.
2. Plastové kontejnery AGRIMEX o objemu 1 000 litrů, jsou kupujícímu účtovány fakturou v částce dle aktuálně platného ceníku. Při vrácení nepoškozeného a čistého kontejneru je tato částka vrácena kupujícímu formou opravného daňového dokladu v částce odpovídající aktuálnímu ceníku platnému v den vrácení kontejneru prodávajícímu. Tato částka může být prodávajícím snížena o náklady na dopravu kontejneru zpět od kupujícího
k prodávajícímu, dále o náklady vynaložené prodávajícím na manipulaci s kontejnerem, příp. na uvedení kupujícím poškozeného kontejneru do původního stavu.
3. U stálých smluvních partnerů (kupujících), zejména v oboru teplonosných kapalin, lze mezi smluvními stranami sjednat zpětný odběr obalů AGRIMEX o objemu 25 litrů, 60 litrů a 200 litrů. Cena obalu je stanovena dle aktuálně platného ceníku. Při zpětném odběru nepoškozených a čistých obalů je cena obalu vrácena kupujícímu formou opravného daňového dokladu dle aktuálně platného ceníku v den vrácení obalu prodávajícímu. Tato částka může být prodávajícím snížena o náklady na dopravu obalu zpět od kupujícího k prodávajícímu, dále o náklady vynaložené prodávajícím na manipulaci s obalem.
Zpětný odběr obalů je možný pouze do 6 měsíců od jejich zakoupení (zákazník pravdivě uvede, ve které zakázce byly obaly fakturovány) na náklady zákazníka nebo při dodávce zboží z nové zakázky!
VIZTE PRAVIDLA PRO ZPĚTNÝ ODBĚR OBALŮ.
V. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Ceny zboží se řídí platnými aktuálními ceníky prodávajícího. Ceny jsou uváděny v českých korunách bez DPH a jsou v nich zakalkulovány vedlejší náklady prodávajícího (doprava, balné atp.) s výjimkami shora uvedenými.
2. Při platbě v EUR se hodnota na CZK přepočítává z ceny bez DPH kurzem ČNB platným v den uzavření kupní smlouvy.
3. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen bez předchozího upozornění.
4. Prodávající je oprávněn požadovat za dodávky zboží, zejména u nových zákazníků (kupujících), platbu
v hotovosti, bezhotovostním převodem a dalšími způsoby, které umožňují české právní předpisy, při dodání zboží nebo i před jeho dodáním.
5. Prodávající může přistoupit k platbě na fakturu se splatností 14 dnů ode dne jejího vystavení. Kupní cena se považuje za uhrazenou v den jejího připsání na bankovní účet prodávajícího nebo jejím zaplacením v hotovosti
v pokladně prodávajícího, příp. jím určenému zaměstnanci nebo dopravci při převzetí zboží.
6. Nebude-li kupní cena účtovaná příslušnou fakturou uhrazena ve lhůtě splatnosti, je kupující povinen uhradit prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
VI. PŘECHOD VLASTNICKÉHO PRÁVA
Vlastnictví ke zboží přechází z prodávajícího na kupujícího úplným zaplacením kupní ceny. Až do okamžiku přechodu vlastnických práv je kupující povinen umožnit prodávajícímu na jeho výzvu bez jakéhokoliv omezení a podmínek odebrat zpět nezaplacené zboží, pokud je kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny.
VII. REKLAMACE
1. Prodávající prohlašuje, že klasifikace, parametry a lhůty použitelnosti dodávaných kapalin a směsí odpovídají unijním a národním právním předpisům, jak je uvedeno v bezpečnostních listech a na etiketách zboží.
2. Podmínkou pro reklamaci výrobků, kapalin a směsí je dodržení skladovacích podmínek v rozsahu, jak je uvedeno na etiketách a v bezpečnostních listech.
3. Reklamaci zjevných závad, tj. zejména záměna zboží, porušený obal, odchylky od množství, poškození zboží,
u první dodávky nedodání bezpečnostního listu, prohlášení o splnění podmínek uvedení obalu na trh nebo vyžádaného prohlášení o shodě, je třeba učinit prodávajícímu písemnou formou při převzetí zboží, nejpozději však do 3 dnů ode dne převzetí zboží.
4. Reklamace skrytých vad je třeba učinit neprodleně po jejich zjištění písemnou formou a s doložením vzorků.
5. Nebyla-li reklamace provedena řádně a včas, zanikají práva kupujícího z vadného plnění.
6. Z vad zboží vznikají kupujícímu pouze tyto nároky:
a) odstranění právních vad, je-li to možné
b) odstranění vad dodáním náhradního nebo chybějícího zboží, je-li to možné
c) poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny
7. Svoji volbu dle předchozího bodu musí kupující oznámit prodávajícímu předem a může ji měnit pouze
po vzájemné domluvě a se souhlasem prodávajícího. Současně musí prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu
k vyřízení reklamace.
VIII. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
1. V případě, že je nebo se stane některé z ustanovení těchto VOP neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné, nebude tím dotčena platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních ujednání. Smluvní strany jsou si povinny poskytnout si vzájemnou součinnost pro to, aby neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné ustanovení bylo nahrazeno takovým ustanovením platným, účinným a vykonatelným, které v nejvyšší možné míře zachovává ekonomický účel zamýšlený neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným ustanovením.
2. Veškeré smlouvy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a kupujícím na straně druhé a právní vztahy s těmito související se řídí právním řádem České republiky, a to především občanským zákoníkem jakož i dalšími právními předpisy.
3. Žádný z účastníků jednotlivých smluv uzavíraných mezi prodávajícím na straně jedné a kupujícím
na straně druhé není oprávněn jakoukoli formou informovat nepovolané třetí osoby o obsahu práv a povinností vyplývajících pro každého z nich z jednotlivých smluv, nebude-li v této otázce mezi nimi výslovně ujednáno jinak. Prokazatelné porušení této povinnosti zakládá dotčenému účastníkovi právo domáhat se náhrady škody tímto jednáním vzniklé.
4. Doručování písemností souvisejících se smlouvami, jichž jsou tyto podmínkou přílohou, je možné písemně prostřednictvím doručovatele pošty do sídla účastníků této smlouvy uvedených v záhlaví této smlouvy. Nedojde-li
k doručení písemnosti druhé smluvní straně či bude-li sporným datum doručení písemnosti, považuje se za termín doručení třetí den po prokazatelném odeslání písemnosti. Doručování je možné rovněž prostřednictvím emailu. Elektronické adresy účastníků této smlouvy, na které je možné činit právní jednání i bez certifikovaného podpisu, jsou uvedeny v záhlaví smlouvy či se jedná o adresy oběma stranám známé a ztotožnitelné. Emailová zpráva je prokazatelně doručená v případě, kdy bude doručení prokázáno:
a) odesláním emailové zprávy a současně
b) doručením doručenky odesilateli o přijetí zprávy do emailové schránky adresáta.
5. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 8.1.2024 a ruší předchozí znění VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího upozornění.
V Kojeticích na Moravě dne 8.1.2024